احشام فردیس در استان البرز در برابر تب کریمه کنگو ایمن شدند



دکتر محمدمهدی رهنورد وی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه بهداشت و بیماری های دامی تیم هایی برای حضور فعال در دامداری های صنعتی و سنتی شهرستان که شامل 10 هزار راس دام سنتی و 3 هزار راس دام صنعتی سنگین مقایسه می شود. به نظارت، واکسیناسیون، آزمایش سل و بروسلوز و سمپاشی دام ها و سایت های دام انجام شد.

وی ادامه داد: طی سه ماهه گذشته بیش از یک هزار و 335 آزمایش سل بر روی دام سنگین و هزار و 100 مورد واکسیناسیون تب مالت انجام شد، ضمن اینکه مراقبت فعال بر اساس خطر ابتلا به تب برفکی از 1200 مورد بازرسی انجام شد.

رهنورد افزود: با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز و واحدهای تحت نظارت اعم از (مرغ، قصاب، ماهی، رستوران، باربیکیو و جگر) تیم های بازرسی روزانه 2 نفره با حضور در واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی مانیتور. مواردی مانند تاریخ تولید، مهر و موم و برچسب و ظاهر علائم ارگانولپتیک فرآورده های خام دامی.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: بازدید و پایش بهداشتی کلیه مراکز و واحدهای تحت نظارت دامپزشکی به صورت مستمر انجام می شود و طی دو هزار و 100 بازدید از واحدهایپر، قصابی ها، مرغ فروشی ها و ماهی فروشان در دستور کار بازرسان دامپزشکی قرار گرفته است. است.

رهنورد افزود: یک هزار و 794 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان جمع آوری و معدوم شده است.
وی ادامه داد: 13 واحد غیربهداشتی به دلیل عرضه گوشت، مرغ و ماهی دارای موارد تاریخ مصرف گذشته یا غیربهداشتی شناسایی و به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شده اند. همچنین 40 فقره تعهد کتبی و محضری اخذ و یک واحد متخلف به حکم شهرستان فردیس پلمپ شده است.

وی از شهروندان فردیس خواست گوشت قرمز خود را از مراکز مجاز و قصابی های تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به برچسب و مهر دامپزشکی روی لاشه ها توجه کنند.

ساکنین فردیس در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی و یا عرضه گوشت قرمز خارج از چرخه مجاز با شماره تلفن 36640518 و یا سامانه 1512 گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید