۷ بیمارستان درجه یک هرمزگان تشخیص داده شد


به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر محمود حسین پو معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 7 بیمارستان استان شامل بیمارستان شهدای بندرلنگه، حضرت ابوالفضل (ع) میناب است. امام علی (ع) رودان، صاحب الزمان (عج)، بیمارستان های کودکان. و خلیج فارس و امام رضا (ع) بندرعباس موفق به کسب اعتبار درجه یک بیمارستانی شدند.

وی ضمن قدردانی از مسئولان و کادر درمانی ذیربط افزود: رتبه بندی و امتیازات اعتباربخشی بیمارستان ها بر اساس استانداردهای مشخص و به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود و بی شک تلاش ها و پیگیری های مستمر تیم های مدیریت اجرایی، تیم ارتقاء کیفیت و تمامی مسئولین واحدها و بخش های متعدد و دلسوز بالینی و غیر بالینی بیمارستان های مذکور در کسب این رتبه بسیار تاثیرگذار بوده اند و همچنین در پی کسب این امتیاز احساس مسئولیت مضاعف برای ارائه خدمات مطلوب تر به مراجعین و در نتیجه افزایش استانداردسازی موجب ارتقای خدمات بهداشتی، حفظ ایمنی بیمار و افزایش رضایتمندی بیماران و کارکنان مجموعه خواهد شد.

اعتباربخشی بیمارستان به معنای کنترل کیفی و بررسی استانداردهای ایمنی یک بیمارستان است که توسط ارزیاب های اعزامی از سوی وزارت بهداشت انجام می شود و در صورتی که بیمارستانی به درجه بالایی از اعتبار دست یابد، از نظر بیماران به عنوان یک مرکز قابل اعتماد برای مراجعه به آن تلقی می شود. و خدمات پزشکی دریافت کنند. از طرفی می تواند در تعیین شرایط قرارداد با بیمه سلامت بسیار مهم باشد.

بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس با امتیاز 73.5 بالاترین امتیاز را دارد.

انتهای پیام/ 3728




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید